Veelgestelde vragen

Reserveren

Wat zit er in de Box?

Wat er in de Box zit blijft een verrassing. Wel kunnen we je alvast meegeven dat je een of twee dagen actief bent in de natuur en onderweg verrast wordt door de omgeving en de ingrediënten uit onze doos. We zorgen ervoor dat je tijdens het avontuur actief bent, leert, proeft en ziet!

Voor hoeveel personen is de Box?

Onze Adventure Boxen voor een avontuurlijk weekend zijn voor maximaal vier personen. Je ontvangt uiteindelijk één Box met daarin de items en opdrachten die je met 1-4 personen uit kunt voeren.

De Adventure in a Day en Herfstbox kan je met zoveel personen gebruiken als je wilt. Je ontvangt één Box met daarin alles wat je nodig hebt voor een avontuur, plus een leuke verrassing. 

Waar vinden de avonturen plaats?

De avonturen kunnen in heel Nederland plaatsvinden. In de Box vind je de informatie over de locatie waar jouw avontuur plaats gaat vinden. Het is verstandig om minimaal een dag voorafgaand aan het avontuur te lezen waar je avontuur gaat starten. Als je op de dag van het avontuur om 9 uur kunt vertrekken (met een auto) heb je altijd tijd genoeg voor jouw avontuur.

Voor de Herfstbox kan het lonen om vroeger op stap te gaan zodat je kan genieten van de eerste zonnestralen die een (soms mistig) bos magisch verlichten!

Hoe lang ben ik onderweg met Adventure in a Box?

De avonturen van Adventure in a Box zijn verschillend en daarom niet precies uit te rekenen. 

Voor Adventure in a Day en de Herfstbox ben je ongeveer 6 uur actief bezig en leg je zo ongeveer 15 kilometer af. Voor onze tweedaagse avonturen kan de afstand verschillen, maar doen we ook iets rustiger aan.

Ben je met kinderen op pad, dan kun je dit aangeven bij het boeken. Wij houden er dan rekening mee en zorgen ervoor dat de afstanden niet langer zijn dan 10 kilometer en ook niet langer duren dan 5 uur.

Hoe ver vooruit kan ik reserveren?

De tweedaagse avonturen van Adventure in a Box kun je tot een jaar vooruit reserveren. Wel is het zo dat wij minimaal een week de tijd nodig hebben om jouw avontuur samen te stellen en de Box te kunnen versturen. Daarom kun je pas een tweedaags avontuur boeken met een minimale tussentijd van 7 dagen.

Voor de Adventure in a Day en Herfstbox geldt dat jij die voor elk moment kunt bestellen met een minimale levertijd van 7 dagen.

Kan ik ook achteraf materiaal huren of eten bestellen?

Ja dit is mogelijk. Materiaal huren of eten bestellen is alleen mogelijk in combinatie met een avontuur. Neem daarom ook even contact met ons op om de huur of het bestellen van eten direct af te stemmen als je dit nog niet gedaan hebt tijdens het bestelproces.

Moet ik iets aangeven als ik al eerder bij Adventure in a Box heb geboekt?

We bewaren een aantal van jouw gegevens om te controleren of je eerder een Adventure Box hebt geboekt en welk avontuur je bent aangegaan om te zorgen dat je bij een nieuwe boeking weer verrast wordt met een nieuw avontuur. Wanneer je met hetzelfde e-mailadres boekt is dit dus geen probleem. Anders kun je in het opmerkingenveld aangeven welk avontuur je eerder hebt beleefd.

Betalen

Op welke manieren kan ik betalen?

Je kan direct betalen via iDeal of Paypal. Mocht je op een andere manier willen betalen, neem dan contact met ons op.

Mijn betaling is niet goed gegaan, wat moet ik nu doen?

Wanneer je betaling mislukt is en er is niets van je rekening afgeschreven, dan kun je opnieuw het bestelproces doorlopen en een nieuwe boeking maken. Mocht er alsnog een dubbele boeking hebben plaatsgevonden, neem dan even contact met ons op.

Moet ik tijdens mijn avontuur nog ergens voor betalen?

Met de Adventure Box betaal je voor het gehele avontuur dat je in een bepaald natuurgebied beleeft. Onderweg hoef je niet meer te betalen voor bijvoorbeeld activiteiten of overnachtingen.

Wel kan het zijn dat je op sommige plekken te maken krijgt met parkeerkosten, al zul je zoveel mogelijk natuurgebieden opzoeken (zeker bij tweedaagse avonturen) waar dit niet nodig is.

Daarnaast kan het voorkomen dat jij onderweg een terrasje spot om lekker wat te drinken of een ijsje te pakken. Daarvoor zul je natuurlijk wel moeten betalen.

Waarom staat er The Outdoor Concepts in mijn afschrift?

Adventure in a Box is een onderdeel van The Outdoor Concepts. Vandaar dat dit te zien krijgt in je afschrift. In de omschrijving vind je de vermelding van Adventure in a Box en jouw boekingsnummer.

Ontvangen

Binnen hoeveel dagen ontvang ik een Adventure Box?

De Adventure Box wordt binnen een week na jouw geplaatste reservering verzonden. Mocht je deze na een week nog niet ontvangen hebben (en jouw avontuur staat op de planning), neem dan even contact op?

Moet ik thuis zijn om de Adventure Box te kunnen ontvangen?

De Adventure Box past niet door de brievenbus. Met alle onderdelen die wij in de Adventure Box stoppen zal je deze in ontvangst moeten nemen, bij de buren kunnen laten bezorgen of bij een ophaallocatie kunnen ophalen.

Hoe ontvang ik de gehuurde materialen?

De gehuurde materialen worden je ook toegezonden. Het eten sturen we met mee in de Adventure Box, de overige materialen komen in een aparte doos. Deze doos kan je achteraf ook weer gebruiken om de gehuurde materialen terug te sturen met de door ons meegeleverde verzendsticker.

Hoe lever ik gehuurde materialen weer in?

De gehuurde materialen komen in een aparte doos. Deze doos kan je achteraf ook weer gebruiken om de gehuurde materialen terug te sturen met de door ons meegeleverde verzendsticker.

Op avontuur

Hoe kom ik op de locatie van het avontuur?

De meeste natuurgebieden zijn het gemakkelijkst te bereiken met eigen vervoer, zeker als de locatie van het avontuur wat verder weg is van je eigen woonplaats. Mocht je gebruik willen maken van het openbaar vervoer, dan raden we je aan de locatie van het avontuur al te bekijken zodra je de Box ontvangt en de reis naar het gebied tijdig voor te bereiden.

Wat als ik al een keer op een locatie van het avontuur ben geweest?

Het is natuurlijk mogelijk dat je al een keer in een bepaald natuurgebied bent geweest, maar de Adventure in a Box is meer dan dat! Op een avontuurlijke wijze loodsen wij je door het natuurgebied en we proberen jouw dag nog avontuurlijker te maken met de verschillende ingrediënten uit de box. We kunnen je dus verzekeren dat je het avontuur nog niet eerder op deze manier hebt beleefd! 

Hoe kan ik mijzelf aanmelden op een locatie voor een overnachting of activiteit?

Voor activiteiten en overnachtingen tijdens een tweedaags avontuur maken wij reserveringen aan onder jouw naam. Deze gegevens zijn dan ook bekend bij de partij die de overnachting of de activiteiten aanbiedt. Daarnaast krijg je van ons de contactinformatie om deze partij te kunnen bereiken. 

Wat ga ik onderweg doen?

Wat je gaat doen is een verrassing totdat je de verschillende enveloppen in onze Adventure Box opent. We zullen je wel alvast vertellen welke materialen je nodig hebt om dit avontuur te kunnen beleven. Ons doel is om jou op verschillende manieren (met activiteiten, leerzame en smaakvolle inspiratie) even helemaal onder te laten duiken in de natuur. 

Wijzigen of annuleren

Kan ik een eendaags avontuur retourneren?

Jij hebt het recht om de Adventure Box binnen twee weken te retourneren. Omdat wij niet vast kunnen stellen of je de ingrediënten van de Box hebt gebruikt, kan dit alleen als de Box compleet is en de instructies ongeopend. Het bedrag wordt binnen 4 weken na retournering van de Box teruggestort.

 

Kan ik een tweedaags avontuur wijzigen?

Een tweedaags avontuur kan gewijzigd worden tot 2 weken voor de gemaakte reservering. Binnen twee weken kunnen wij het avontuur niet meer wijzigen in verband met afspraken met derde partijen. 

Kan ik een tweedaags avontuur annuleren?

Een tweedaags avontuur kan geannuleerd worden tot 2 weken voor de gemaakte reservering op basis van een geldige reden. Wanneer mogelijk vragen we je om het avontuur naar een andere datum te wijzigen.

Bij een annulering ontvang je 50% van de kosten wanneer de Adventure Box niet wordt geretourneerd. Bij een complete retournering van de Adventure Box ontvang je 100% van de kosten retour. Het bedrag wordt binnen 4 weken na bevestiging van de annulering of retour van de Box teruggestort.

Kan ik dit avontuur annuleren of verplaatsen als het weer tegenzit?

Bij avontuur horen alle weersomstandigheden! weersomstandigheden zijn daarom geen geldige reden om je avontuur te annuleren. Omdat wij samenwerken met verschillende partners is verplaatsen ook niet altijd mogelijk. Voor annuleringen en wijzigingen geldt dat je minimaal 2 weken voorafgaand aan het avontuur contact op moet nemen. We kunnen dan het avontuur op een andere dag plannen of de kosten voor de activiteiten en overnachting terugbetalen.

Gegevens

Welke gegevens bewaren jullie van mij?

Op onze site maken wij gebruik van cookies, onder andere voor Analytics. Een volledige inzage hiervan kun je krijgen bij ons Privacybeleid.

Voor het boeken van een Adventure in a Box avontuur leggen wij jouw boekingsgegevens vast. Deze boekingsgegevens worden bewaard voor 1 jaar of zo lang als je een account hebt bij Adventure in a Box.

Daarnaast bewaren wij jouw boekingsinformatie geanonimiseerd voor 2 jaar om te zorgen dat je bij een toekomstige boeking niet hetzelfde avontuur ontvangt. Meer informatie over het bewaren van jouw gegevens kun je vinden in ons Privacybeleid.

Hoe lang bewaren jullie mijn gegevens?

Voor het boeken van een Adventure in a Box avontuur leggen wij jouw boekingsgegevens vast. Deze boekingsgegevens worden bewaard voor 1 jaar of zo lang als je een account hebt bij Adventure in a Box.

Daarnaast bewaren wij jouw boekingsinformatie geanonimiseerd voor 2 jaar om te zorgen dat je bij een toekomstige boeking niet hetzelfde avontuur ontvangt. Meer informatie over het bewaren van jouw gegevens kun je vinden in ons Privacybeleid.

Hoe kan ik inzien welke gegevens jullie van mij hebben?

Je kan contact opnemen via info@adventureinabox.nl om een overzicht te krijgen van de gegevens die wij van jou bewaren. Na ontvangst van je e-mail krijg je hierover van ons een bevestiging. Binnen uiterlijk 4 weken zullen wij de gegevens toesturen.

Hoe kan ik mijn gegevens laten verwijderen?

Je kan hiervoor contact opnemen via info@adventureinabox.nl. Na ontvangst van je e-mail krijg je hierover van ons een bevestiging. Binnen uiterlijk 4 weken zullen wij jouw gegevens verwijderen. 

Wij bewaren jouw boekingsgegeven geanonimiseerd om te zorgen dat je in de toekomst bij een nieuwe boeking niet op hetzelfde avontuur gaat. Mocht je jouw gegevens willen verwijderen, geef dan bij een toekomstige boeking in het opmerkingen veld aan welk avontuur jij eerder hebt beleefd.

COVID-19

Welke maatregelen nemen jullie in verband met COVID-19?

De avonturen van Adventure in a Box zijn zo opgezet dat je zoveel mogelijk zelfstandig op avontuur kan in natuurlijke (en daardoor wat rustigere) omgevingen. Met Adventure in a Box kom je weinig andere mensen tegen en we houden hier rekening mee tijdens het plannen a.d.h.v. de huidige situatie. Wij vragen jou vooral om de volgende maatregelen in acht te nemen:

  • Volg de algemene corona richtlijnen van het RIVM, het natuurgebied, de verhuurorganisatie of jouw overnachtingsplaats
  • Houdt 1,5 meter afstand van andere personen en verplaats jezelf buiten met maximaal 2 personen of één huishouden
  • Niest en hoest in de elleboog en was regelmatig je handen met water of handgel (er zijn kleine handgellen verkrijgbaar voor onderweg)
  • Let op dat vuurplaatsen op sommige plekken niet gebruikt mogen worden om groepsvorming te voorkomen.

Kan een avontuur hinder ondervinden van COVID-19?

Een avontuur kan op de volgende manieren hinder ondervinden:

  • Een natuurgebied is drukker dan normaal
  • Een activiteit kan niet doorgaan vanwege regionale of landelijke beperkingen
  • Een overnachting kan niet doorgaan vanwege regionale of landelijke beperkingen
  • Een avontuur kan niet doorgaan vanwege een COVID-19 besmetting van 1 van de deelnemers

Bij het plannen van de avonturen houden we rekening met de situatie en maatregelen die op het moment van boeken gelden. We zoeken voor zover mogelijk rustigere natuurgebieden op of vragen je rekening te houden met een parkeerplek verderop.

Vanwege de huidige COVID-19 situatie hanteren wij een coulance regeling. In het geval van een uitbreiding in regionale beperkingen, landelijke beperkingen of een COVID-19 besmetting zullen we in overleg de activiteit wijzigingen of het avontuur verplaatsen naar een later moment. Mocht dit niet uitvoerbaar zijn dan kan er aanspraak worden gemaakt op de COVID-19 coulance regeling.

Kan ik een avontuur wijzigen of annuleren in verband met COVID-19?

Bij wijzigingen en annuleren 2 weken voorafgaand het avontuur gelden onze standaard voorwaarden voor wijzigen/annuleren.

Vanwege de huidige COVID-19 situatie hanteren wij een coulance regeling. In het geval van een uitbreiding in regionale beperkingen, landelijke beperkingen of een COVID-19 besmetting zullen we in overleg de activiteit wijzigingen of het avontuur verplaatsen naar een later moment. Mocht dit niet uitvoerbaar zijn, dan worden 50% van de kosten vergoed (of 75% bij retour van een niet opengemaakte en complete Adventure Box). Het bedrag wordt binnen 4 weken na bevestiging van de annulering of retour van de Box teruggestort.

 

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op voor jouw vraag